4 social media content marketing trend 2018-ra

4 social media content marketing trend 2018-ra

A közösségi média

tartalommarketing folyamatosan fejlődik, és a vállalkozásoknak világszerte biztosítaniuk kell azt, hogy a marketing kampányaik naprakészek legyenek.

Gyors emlékeztetőül minden kezdő marketingesnek, aki itt van:

a jó tartalom az jó tartalom, nem számít, hogy milyen felületen jelenik meg. A fő célunk mindig az, hogy vonzó, rezonáló contentet hozzunk létre a célközönségünkkel, különben elbuktunk.

Ezt félretéve, azt is el kell ismernünk, hogy még a legnagyszerűbb tartalmat is helyes módon kell átadni. Ennek kiválasztása a legtöbb cég számára komoly fejfájást tud okozni. Ahogy a hagyományos kiadványok évtizedekkel ezelőtt átalakultak, úgy a digitális marketing világa is követi ezt az utat. Mindazonáltal két nagy különbség is van: a változás mértéke és a tény, hogy a legtöbb digitális vállalkozás elfelejt emberinek maradni.

Nem tagadott, hogy a kényszeredett tartalom alkotása és közvetítése a közösségi média felületeken kritikus pont a legtöbb márkázási törekvés számára. A modern social media marketing megfogásának trükkje sokkal humánusabb megközelítésre támaszkodik.

Íme négy trend a közösségi média tartalommarketingre vonatkozóan, amelyek várhatóan nagy hatással lesznek 2018-ra:

Befektetés a tehetségbe

A legtöbb cég tisztában van azzal, hogy a közösségi média létfontosságú a vásárlói elköteleződés és márkaismertség szempontjából, ezért fokozatosan, egyre inkább beépítették a közösségi stratégiájukba. A következő évtől továbbra is erőteljes befektetéseket fogunk látni ezekben a stratégiákban, de nagyobb hangsúlyt fektetve arra, hogy olyan képzett személyeket alkalmazva, akik állandóan tartalmakat gyártanak az összes social platform számára.

Ugyanannak a régi tartalomnak minden felületre történő keresztpromotálásának ideje lejárt. Most tanúi lehetünk annak, hogy a legokosabb vállalatok gyűjtik azokat a rétegeket, akik nem csak azt tudják, hogyan növelhetik a közönségüket az egyes közösségi platformokon, de birtokában vannak annak a tudásnak is, hogyan alkossanak specifikus contentet, ami leköti a közönséget minden csatornán. Ezeknek a személyeknek magasan szervezettnek és technikailag hozzáértőnek kell lenniük, és tudniuk kell akronímákkal kommunikálniuk.

Több mobilra készített tartalom

A legfrissebb felmérések alapján a mobil 70%-ot képvisel a felhasználók digitális médiában való részvételében, azzal, hogy ennek a többségét okostelefonokra készített applikáció teszi ki. A Facebook alkalmazása továbbra is vezető szerepet tölt be a legtöbb penetrációval az USA-ban 2017-ben, míg az Instagram és Snapchat tartja a helyét a top 10-ben. A Twitter szintén folytatja az előretörését, hogy egyike legyen a legnépszerűbb appoknak a piacon, ahogy a részvények közelmúltbeli növekedése is mutatja.

Világos, hogy a felhasználók egyre több és több időt töltenek a közösségi média mobillal történő használatával, ezért valószínű, hogy látni fogjuk, a márkák hogyan fognak egyre több és több időt és erőforrást fektetni a mobilra készített tartalmakba. A content ezen típusa karakterisztikailag egyszerűbb és kevesebb billentyűnyomogatást igényel azzal, hogy tapasztaltabb és tájékozottabb munkatársakat igényel a tartalom létrehozásához.

Gazdagabb tartalomformák

Ez nagyon egyszerű: a rich content hajlamosabb az engagement növelésére. De mit jelent a rich content? Attól függően, hogy kit kérdezel, ennek a két szónak különböző jelentései lehetnek. De a legtöbb ember egyetérthet abban, hogy a rich content olyan tartalomra utal, ami elősegíti a felhasználói interakciót. Egy videó tökéletes példája lehet ennek, ahogy ráveszi a felhasználót, hogy a lejátszásra kattintson, és bátorítja a hozzászólásra. A Twitter szavazás egy másik nagyszerű módja annak, hogy megkérjük a usereket, mérlegeljenek egy bizonyos témát. A tartalom rich formáinak létrehozásával biztosan ösztönözhetjük a felhasználói interakciókat, ugyanakkor fogyasztói insightokat is gyűjthetünk.

A felhasználó által generált tartalom kihasználása

A közelmúltban készült marketingtanulmányok szerint a felhasználók 66%-a hisz az online fogyasztói véleményeknek, és még nagyobb arányban vannak azok, akik az általuk ismert emberek visszajelzéseiben bíznak. Most, hogy már világos, hogy az emberek jobban hisznek egymásnak, mint az influencereknek és hírességeknek, ideje, hogy sokkal jobban kihasználjuk a user-generated contentet, amikor social stratégiát írunk. 2018-ban valószínűleg látni fogjuk, hogyan fordítanak a márkák több időt arra, hogy az ilyen jellegű tartalmakat ösztönözzék és integrálják a közösségi kampányokba, professzionálisan és organikusan is.

A közösségi média most számos új és izgalmas lehetőséget kínál arra, hogy felhasználjuk az élvonalbeli tartalmat a userekkel történő jelentőségteljes kapcsolatok építésében. A márkáknak szembe kell nézniük 2018-cal és el kell kezdeniük az új tendenciákhoz való alkalmazkodást, ha versenyképesek szeretnének maradni a piacon.

Beszéljünk a te céljaindról és terveid megvalósításáról!
Kérj díjmentes konzultációt, keresd a Brandesembert!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás