Mindenki követ el hibákat. Néhányuk elfogadható, mások annyira súlyosak, hogy akár tönkre is tehetik az üzletedet.

A Facebook-marketing során érdemes odafigyelni a buktatókra, hiszen a sorozatos bakik “csendes gyilkosként” előbb-utóbb megölik az oldalad látogatottságát és rombolják a cégedbe vetett vásárlói bizalmat.

Nézzük a leggyakoribb Facebook-marketing hibákat és a megoldást, melyekkel kiküszöbölheted őket:

1.) Rajongók vásárlása

Amikor elkészíted a friss Facebook oldalad, szembesülsz a szomorú valósággal: nem csődül rá azonnal többezres tömeg hogy megnyomja az oly fontos Like gombot. Talán csábítást érzel, hogy bedőlj az olyan ajánlatoknak, melyek olcsón vagy akár teljesen ingyen rajongók garmadáját ígérik neked. Ne tedd! Ezek a megvásárolt rajongók teljesen értéktelenek számodra. Igazából még ártalmasak is lehetnek, hiszen az elköteleződés hiánya részükről ahhoz vezethet, hogy a Facebook nem jeleníti meg a posztjaidat azon követőid hírfolyamában, akik viszont valóban érdeklődnek a tartalmaid iránt.

A megoldás: ha nincs a rajongószerzésre külön büdzséd, a türelem a legjobb megoldás. Növeld a Facebook-oldalad láthatóságát olyan egyszerű trükkökkel, mint hogy összekötöd a blogodat, vagy weboldaladat a Facebook oldaladdal a Like gomb segítségével. Minimális ráfordítással létrehozhatsz hirdetéseket és szponzorált posztokat, melyek segítségével elérheted a valóban releváns felhasználókat.

2.) Irreleváns tartalmak

Az irreleváns tartalmak (többnyire képek) posztolása ugyan eredményezhet némi aktivitást a faladon, de milyen áron…? Általában ezek a bejegyzések kapják a legnegatívabb visszajelzéseket, és ha ezek a hűséges követőktől érkeznek, az nagyon ártalmas lehet. Nézzük egy példát: egy vicces mém megjelenítése szórakoztató lehet – és időnként nem árt, ha feldobjuk a hangulatot a falunkon – de vigyázzunk rá, hogy az a mém, vagy kép valamilyen formában kapcsolódjon az üzletünkhöz. (Pl. kisállatkereskedők oldalán elférnek a “grumpy cat” mémek, de ha a te céged nem kapcsolódik a háziállatokhoz, inkább felejtsd el őket!)

A megoldás: A szórakoztatás jó ötlet időnként – de tedd azt olyan tartalmak megosztásával, melyek relevánsak az üzleted szempontjából.

3.) Célzott tartalmak megosztása az összes követővel

Ha egy bizonyos posztod csak a követőid egy csoportjának értékes, akkor célozd meg kifejezetten őket. Ha egy követőd rendszeresen olyan tartalmakat lát tőled, melyek nem érdeklik, valószínűleg előbb-utóbb leiratkozik az oldaladról. Ugyanakkor nincs rosszabb érzés annál, ha az ember lemarad egy olyan posztról, ami valóban értékes számára.

A megoldás: Használd a Facebook célcsoport-célzó eszközeit!

4.) A posztokban “felejteni” a hivatkozásokat

Oké, ezért a hibáért talán nem jár főbelövés, de azért elég amatőrnek számít. Ráadásul teljesen felesleges egy hosszú és zavaró linket hagyni a posztban, mikor a szöveg alatt egy látványos, képpel is ellátott dobozról lehet továbbkattintani a hivatkozott oldalra.

A megoldás: Töröld ki a linket, miután megjelenik a hivatkozott oldal előnézete.

5.) Válasz nélkül hagyni a követőid hozzászólásait

A Facebook-marketing lényege nem más, mint szoros kapcsolatot kialakítani a követőiddel. A személyes kommunikációban magától értetődik, hogy válaszolunk a hozzánk intézett kérdésekre; ez a Facebook-on sincs másképp. Tetszik vagy sem, a Facebook oldalak olyan fórumot jelentenek, ahova vásárlóid segítségért fordulnak, ha problémájuk adódik a termékeddel, vagy szolgáltatásoddal. A panaszos e-maileket és telefonokat sem hagyod figyelmen kívül, így a Facebook hozzászólásokat sem érdemes.

A megoldás: Válaszolj mindig a feltett kérdésekre, akkor is, ha azok kellemetlenek. Ezek akár még kapóra is jöhetnek, hiszen a kínos kérdésekre adott megfelelő válaszok tovább erősíthetik a vásárlóid beléd vetett bizalmát. Ellenben a vevőid figyelmen kívül hagyása súlyos károkat okozhat a cégednek.

Szeretnéd a Brandesember tapasztalatára bízni a Facebook oldalad napi szintű tartalami (képi, szöveges, garafikai) frissítését?
Keress bizalommal!

Barna László Brandesember
kommunikációs szakember, gyakorlati brandépítő

BrandesEmber 
Rich Communications Kft.

info@brandesember.hu

BrandesEmber - Barna László gyakorlati brandépítő © 2017 All rights reserved. Felhasználási feltételek and Adatvédelem

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás