Hét módja, hogy maximalizáld a közösségi médiát ebben a karácsonyi szezonban

Hét módja, hogy maximalizáld a közösségi médiát ebben a karácsonyi szezonban

Ismerős érzés – a kereskedők kipakolják a karácsonyi ajánlatokat és dekorációkat. Eljött az ünnepek ideje, és ez azt jelenti, hogy a hirdetők és marketingesek elfoglaltak lesznek az új értékesítési ajánlatok és promóciók indításával.

De ezen túlmenően a hirdetőknek és kereskedőknek óriási lehetőségei vannak a közösségi médiában, az ünnepi kampányok egyedül a Twitteren minden 1$-os költés után hoztak 6,67 $-t a tavalyi évben.

Az ünnepi roham meghódítására tett előkészületek nagy előnyt jelentenek, de néhány márka könnyen háttérbe szorulhat mielőtt az ünnep szelleme megérinthetne minket. Maradj a verseny élén azzal, hogy követed az alábbi hét kulcsfontosságú lépést.

  1. Határozd meg az ünnepi kívánságlistát
A sikeres hirdetési kampány indításának első lépése a célok meghatározása. Minden ünnepi kampánynak két egyszerű kérdés köré kellene épülnie: milyen akciókat várunk a vevőktől/ügyfelektől, és hogyan fog ebben a social stratégia segíteni?
A célok széleskörűek lehetnek, a lead generálástól és értékesítéstől, a márkaismertség növeléséig egy meghatározott célközönség körében. Azok a márkáknak, akik leadeket akarnak generálni, olyan hirdetéseket kell indítaniuk, amik meghívják a vevőiket, hogy iratkozzanak fel a hírlevelükre cserébe a több tartalomért vagy céginformációért. Ahhoz, hogy az értékesítést növeljék a weboldalon, a hirdetéseket úgy kell tervezni, hogy tartalmazzanak az ünnepi katalógusra vagy speciális ajánlatokra mutató linkeket.
Amikor ilyen jellegű célok vannak, fontos, hogy mérhető legyen a sikeresség vagy megbecsülhető a kampány teljesítménye. Azoknak a marketingeseknek, akik a márkaismertséget szeretnék növelni, a kulcs mérőszámok tartalmazhatják a social megosztásokat, kedveléseket, kommenteket és a call-to-actions rákattintásokat.
A sikeres márkák meghatározzák a fejlesztések konkrét, mérhető céljait. Ha egy kereskedőnek 100.000 Twitter követője van, valószínűleg a cél az lesz, hogy ezt a számot 120.000-re növelje az ünnepi szezon végéig. A céltól függetlenül, ha ez mérhető és tiszta, ad valami elérni kívánt, végső célt a kampánynak és a brandnek.
  1. Ismerd az embereket a listádon
A vásárló útjának megértése kulcsfontosságú a kampány optimalizálásában. A márkáknak buyer perszónákat kell alkotniuk a kulcs fogyasztói bázisukhoz, felvázolva azt, hogy kik a vevők, mik foglalkoztatják őket, hol hozzák meg a vásárlási döntéseiket, és ki befolyásolja őket. Ha dokumentálni lehet azt, hogy hol töltik az idejüket online, melyik közösségi média csatornákat használják a leginkább, és mit olvasnak vagy néznek ezeken a csatornákon, hatalmas pluszt jelent. A legfontosabb információk megtalálása meglehetősen könnyű, hála napjaink modern marketing eszközeinek és erőforrásainak.
Azzal, hogy jobban megértik a közönségüket, a marketingesek ki tudják találni, hogyan érik el őket, mi az a gyakori, legnagyobb akadály egy sikeres kampány felépítésében. Mindezek után, a tartalom lehet az ünnepek királya, de a kontextus a királynője – és ezek együtt dolgoznak a legjobban.
  1. Hallgasd a közönségedet (ne csak a száncsengőt)
A közösségi média nem csak abból áll, hogy terjesztjük a márkaüzenetet, egyben egy fontos médium is a hallgatáshoz. A social listening révén a marketingesek meghatározhatják a főbb trendeket és kulcsszavakat gyárthatnak az iparágukban. Például ezek a kulcsszavak segíthetnek a marketingeseknek meghatározni azt, hogy mely közösségi platformok népszerűbbek a célközönség körében. Ezzel az információval okosabb döntéseket hozhatnak azzal kapcsolatban, hogy hol költik el a pénzüket és mely termékeket vagy szolgáltatásokat hirdessék az egyes felületeken.
Miután meghozták ezeket a döntéseket, a kereskedők használni tudják a közösségi médiát annak a párbeszédnek a monitorozására, ami a termékekről és szolgáltatásokról szól, esetleg a versenytársakról. Minek örülnek? Mitől frusztráltak? Milyen típusú dolgokat (termékeket, szolgáltatásokat) keresnek? Minél jobban ismeri a marketinges a célközönséget, annál jobb és hatékonyabb lesz az üzenet.
  1. Add a relevancia ajándékát
Amikor ajándékozol, meggyőződsz arról, hogy az ajándék összeegyeztethető a címzett szükségleteivel, igényeivel. A közösségi hirdetésekben a kampányok geotargetálása ehhez hasonló: a hirdetés relevánsabb lesz. Van lehetőség a felhasználókat célozni korra, nemre és érdeklődési körökre, így az üzeneted azokat az embereket érheti el, akik hallani akarják.
Például ha egy marketinges azokat a Facebook felhasználókat célozza, akik 18-35 év közöttiek és érdeklődnek a divat iránt, a kampány ezt könnyen megoldhatja. A targetálás nem csak egy lehetőséget kínál arra, hogy konkrét közönséget érjünk el, hanem maximálisan kihasznál minden hirdetésre költött forintot.
  1. Legyél Titkos Télapó (de ne hátborzongatóan)
A vásárlók kihasználják az idejüket, mielőtt megvesznek egy terméket és gyakran böngésznek egy kicsit, mielőtt szünetet tartanak és később visszatérnek a weboldalra. Ez a magatartás óriási kihívást jelent a márkák számára, is ez az a pont, ahol a retargetálás beszáll a játékba.
Például a Best Buy olyan hirdetéseket indít, ahol megkérdezi a vevőket, hogy készen állnak-e ellenőrizni a termékeket a kosarukban. Még azután is, hogy az emberek vásároltak, a Best Buy hirdetést jelenít meg a kiegészítő termékekkel, amik érdekesek lehetnek a vevők számára.
Ez a módszer hatékony lehet, de megvannak a határai is. A marketingeseknek gondoskodniuk kell arról, hogy az üzenetek természetesen illeszkedjenek ahhoz a tartalomhoz, amit a fogyasztók éppen online olvasnak.
  1. Meglepetés és öröm
A meglepetés-és-öröm taktikákat arra használják, hogy olyan egyedi élmények révén ápolják az ügyfélkapcsolatot, ami a promóciók végén is hosszú időre a vásárlóval maradnak. Ezek a típusú taktikák nagyon egyediek és a legesélyesebbek a megosztásra – és ha az emberek megosztják, vásárláshoz vezet. Manapság a megosztás az új reklám.
Például tavaly az ünnepi szezon alatt a KLM Royal Dutch Airlines meglepte és megörvendeztette az ügyfeleit Amszterdamban. Felismerve azt, hogy rengeteg, az ünnepek alatt utazó egyedül tölti az átszállási idejét a reptéren, a KLM elhatározta, hogy meglepi az utasait egy „Bonding Buffet”-tal. Az utasok zsámolyokon körbeültek egy KLM tornyot a repülőtéren. Amikor az ülések megteltek, egy valódi büféasztal jött elő a torony tetején.
https://twitter.com/KLM/status/812263382933872642/video/1
Ez az átgondolt gesztus, ami hatalmas érdeklődést váltott ki a közösségi médiában, rávilágított az ünnepek szellemére és összehozta az utasokat egy emlékezetes pillanat erejére a repülőtéren.
  1. Ne félj új ünnepi hagyományokat teremteni
A közösségi marketing hektikus világában az ünnepek alatt a márkák nem korlátozódhatnak csak egy fajta tartalomra. Az ügyfelek fáradtságot tapasztalhatnak, ha ugyanazt a contentet kapják ugyanabból a forrásból; amikor az üzenetek volumene gyorsan megnő az ünnepek alatt, az ilyen típusú fáradtságot el kell kerülni.
A videó hirdetések egy módszer arra, hogy ez megváltozzon. A videók gyakran kísérletként szolgálnak a marketingesek számára, és nincs egyértelmű stratégia vagy út a sikerhez. Amikor ez a helyzet, az A/B tesztelés különböző lehetőségei nagyszerű megközelítések arra, hogy optimalizáljunk egy kampányt a közönség visszajelzései alapján.
A videóhirdetés a közösségi médiában egy viszonylag új taktika, és egy csomó kreatív teret ad a marketingeseknek az out-of-the-box koncepciók kidolgozásához.
Használd a közösséget arra, hogy boldog legyen az ünnepi szezon
A közösségi médiában nincs lehetőség arra, hogy növeljük a márka ünnepi jelenlétét, de ezt a hét szerencsés megközelítést észben tartva egészen meg lehet változtatni az év végének szilárdsága és egy hatalmas lehetőség kihagyása helyett.
Boldog ünnepeket!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás