Hogyan változtasd meg a tartalommarketing programodat 2018-ban?

 

Hogy segítsen előre tervezni és a tartalommarketing programod csúcsformában lehessen Rachel Lindteigen előrevetíti azokat a változásokat, amikre a következő évben számíthatsz.

2017 végén vagyunk, a legfontosabb ünnepi szezon közeleg, és valószínűleg már az évzárásra koncentrálsz. De elkezdtél már gondolkodni a 2018-as programról? Hogyan fogsz változtatni a content marketing stratégián jövőre?

Fontos áttekinteni, reflektálni és strategizálni az idei eredmények alapján. Ha ugyanazt a progrmot vagy tervet tartod évről évre, a növekedés lehetőségét hagyhatod ki. Mit gondolsz, mi következik? És hogyan fogsz változtatni a tartalommarketing megközelítéseden jövőre?

Hogyan változik a tartalom 2018-ra?

Íme a változások, amiket figyelembe kell vennünk az új évben.

A videóra most szükség van

A videó content hatalmas, és egyre nagyobb lesz. Sokkal vonzóbb, mint a standard szöveg, vagy akár a képek. Megragadja a figyelmet, és az engagementet jelentősen növeli.

Ha még nem készítettél videót a vállalkozásodnak, nagy valószínűséggel le vagy maradva a versenyben. Ideje, hogy hozzáadd a videót a tartalommarketing mixhez.

A videó nagyszerűen működik a közösségi médiában. Bármilyen csatornára készült, a Facebook és YouTube live feedstől, az Instagram Storiesig vagy Live-ig… mindegyik segít. Több, mint egy milliárd felhasználó van a YouTube-on. És ez a második legnagyobb keresőmotor a Google után.

Kezelhetőbb és könnyebb, mint korábban

Néhány évvel ezelőtt a videómarketing még sokak számára nyomasztó volt. A költségek és a hozzá szükséges technológia megakadályozta a belépést néhány kisebb vállalkozás számára. Úgy érezték, hogy nem tudnak versenyezni, mert nem rendelkeztek nagy produkciós büdzsével.

Azonban a valóság az, hogy a hatalmas produkciós büdzsé nem követelmény. Ma már mobiltelefonnal is forgathatsz videót. Számos megfizethető tartozék létezik, és az új mobiltelefonok videóminősége fantasztikus.

Könnyű módjai vannak annak, hogy a videót, amit az egyik csatornán használtál, a másikon is közzétehesd. Tudtad, hogy letölthetsz egy Facebook Live videót, elmentheted és felöltheted a YouTube csatornádra? Meg tudod csinálni.

Használhatsz natív eszközöket is a feliratok hozzáadásához és a feliratfájlok szerkesztéséhez annak érdekében, hogy az üzenet megfelelő legyen. Néhány olyan tartalomra van szükséged, ami minden csatornán egyedi, de más darabokat megoszthatsz és használhatsz, hogy mindegyik felületen segítsen építeni a közönségedet. Linkelhetsz a Facebook oldaladon a YouTube csatornádról és fordítva.

Milyen típusú videóra van szükséged?

A Facebook algoritmus jelenleg a Live videót részesíti előnyben, és ez azért fontos, mert a legtöbb Facebook business page organikus elérése sokat zuhant. Rengeteg oldaltulajdonos frusztrált az organikus elérések alacsony száma miatt.

A Facebook hat országban végzett Explore feed tesztjével rengeteg vita van arról, hogy az organic reach még inkább csökkenni fog, ha a tesztet kiterjesztik az egész rendszerre. A Facebook azt állítja, most nem szándékozzák kiterjeszteni a fejlesztést. Ez azonban bármikor megváltozhat.

Személy szerint öt-tízszer nagyobb tapasztaltam az engagementben és az elérésben a heti Facebook Live Marketing Trainingemen, mint bármilyen más tartalom esetében, amit megosztottam a Facebookon. A videóim jelentősen jobban teljesítenek, mint a képek, blog posztok vagy az iparági frissítések. Előre forgatott tréning és tipp videók kombinációját készítem és egy heti Marketing Traning sessiont a Facebook Live-val a követőimnek.

Csinálhatsz élő vagy forgatott videót – bármelyik jó, a kettő együtt pedig még jobb. Oszd meg őket több csatornán, hogy ott találkozz a közönségeddel, ahol a legtöbb idejüket töltik.

A SEO megint egyre fontosabb lesz

Rengeteg cégtulajdonos erősen a közösségi médiára koncentrált az elmúlt néhány évben, és sikereket értek el a márkaépítésben és közönségnövelésben. Azonban azokkal változásokkal, amiket a social media elérésben tapasztalunk, úgy gondolom, vissza kell térni a SEO-hoz. Ahogy az emberek egyre inkább belefáradnak abba, hogy rengeteg erőfeszítést fektetnek olyan csatornákba, amik nem az ő tulajdonaik, el fogják kezdeni a weboldalaik és a blogok átvilágítását, nagyobb fókuszt helyezve rájuk.

A SEO-val kapcsolatos erőfeszítések hosszú távú befektetésnek számítanak, de az elkövetkező években kifizetődhetnek. Egy nagyszerű bejegyzés, ami jól optimalizált és magas rangú, évekig képes a forgalmat az oldaladra terelni.

Egy weboldal autoritásának felépítése tartalomfejlesztéssel és linképítéssel bizonyítottan több leadet hoz és növeli a kulcsszó rankingeket és a forgalmat a weboldalakon. Személyesen láttam, hogy az ügyfeleim évről évre 100%-os vagy nagyobb növekedést tapasztaltak az organikus forgalomban, mikor következetes, erős SEO stratégiát alkalmaztak.

A hangsúly a konzisztens tartalomgyártáson lesz

Jelenleg nagy hangsúlyt fektetünk a minél jobb tartalom készítésére, és szerintem ez folytatódni fog. Az emberek valószínűleg valamivel kevesebb tartalmat fognak létrehozni, de a jobb storytellingre fognak fókuszálni. A következetesség a siker kulcsa a content marketingben.

Azt szoktam az ügyfeleimnek mondani, hogy gondolkodjanak úgy, mint egy kiadó, mert ez az, amit a tartalommarketingesek ma csinálnak. Ha valaki előfizet egy magazinra, tudja, hogy mikor kapja meg az egyes kiadványokat. Így kell tenniük a tartalommarketingeseknek is. A közönségednek tudnia kell, mire számíthatnak tőled és mikor fogják megkapni a következő videót, podcastot vagy blogposztot.

Csatornaintegrációra van szükség

Ahogy haladunk 2018 felé, naponta több tonna tartalmat kezdenek gyártani. Azonban az egyik legnagyobb kihívás, amit látok mindenhol, az integrált, keresztcsatorna content stratégia hiánya.

Imádok az ügyfeleim számára versenyképes tartalom vizsgálatot végezni, és igazán mélyre ásni abban, hogy mi történik az iparágukban. És a legtöbb alkalommal kevés példa van jól végrehajtott integrált keresztcsatorna tartalomstratégiára, ami gyors győzelem az ügyfélnek.

A rajongóid és a követőid az idejüket különböző helyeken töltik a weben. Rajtad áll, hogy kohéziós üzenetet közvetíts az összes csatornán. Könnyen meg kéne tudni mondani, hogy kitől jött az üzenet és miről szól, ha fogyasztják a Facebookon, YouTube-on, LinkedInen, Twitteren, Pinteresten, Instagramon, a blogodon, weboldaladon, e-mail kampányban, podcaston vagy más, általad választott csatornán.

Egy egységes üzenet megléte segít a fogyasztónak, hogy úgy érezze, kapcsolatban vagy vele és hogy tudja, mire számíthat tőled.

A kevesebb több lesz

Sok szempontból úgy gondolom, a csillogó tárgy szindróma megsebezte a tartalommarketingeseket az elmúlt néhány évben. Az emberek hallanak egy új közösségi média csatornáról és beleugranak, mert ott akarnak lenni. Néha a közönség ott van. Néha nem.

Néhány évvel ezelőtt itt volt a Google+ – azt ajánlottuk az embereknek, hogy legyenek fent a G+-on, egyszerűen a potenciális SEO előny miatt. Tudtuk, hogy nincs rajta forgalom, de gyanítható volt, hogy a +1-ek a posztokon növelik a kulcsszó rankinget. Miután megtudtuk, hogy ez valójában nem befolyásolja a helyezéseinket és a közönség nincs itt jelen, az ajánlások leálltak.

Ma rengeteg közösségi média csatorna létezik. Azt tapasztalom, néhány vállalattulajdonos próbál mindenhol ott lenni és annyira szerteágaznak, hogy nem tudnak akkora hangsúlyt fektetni a fő csatornákra, amekkorát kéne.

Úgy tűnik, egy új csatorna a közösségi média világának kedvence lesz egy kis időre, majd a lelkesedés gyorsan megszűnik. Ezt láttam néhány hónappal ezelőtt egy Anchor.fm nevű csatornával. Úgy láttam, hogy felbugyogva kezd, és az emberek ráugranak, megcsinálják a saját csatornájukat és hirtelen promotálják – ezután, amilyen gyorsan megjelentek rajta, le is álltak vele.

A helyzet az, hogy nem kell ott lenned az összes közösségi csatornán. Őszintén szólva, szerintem nem kéne. Véleményem szerint meg kéne nézned az analitikáidat és azt, hogy honnan jön a forgalmad.

Találd ki, hol tölti a közönséged az idejét és fókuszálj azokra a csatornákra. Talán úgy találod, hogy a Twitter nem hoz forgalmat többé, de az Instagram és a Pinterest tömegeket mozgat meg. Ezután itt az ideje, hogy újraértékeld, hova kell az erőfeszítéseidet koncentrálnod.

Teljes hatás

A weboldalam, blogom, közösségi média idei teljesítése értékelésének közepette vagyok, és meghatározom, hova helyezem a fókuszt 2018-ban. Tudom, hogy nagyobb hangsúlyt fognak kapni a videók számomra.

Nem rég fektettem be egy nagyszerű videógyártó készletbe, mert ez működik a vállalkozásomban. Néhány dolgot megváltoztatok a közösségi média marketing terveimben és nagyobb hangsúlyt fogok fektetni néhány csatornára, mint a többire.

Idén elindítottam egy új oldalát az üzletnek, ami magába foglalja a marketing tréning programot, és ez azt jelenti, hogy újra kell értékelnem mindent, mivel most két különböző vállalkozást kell támogatnom a weboldalammal, a bloggal és a social media erőfeszítésekkel.

Milyen változtatásokat fogsz eszközölni?

Gondold végig, hol tartasz ma és hova szeretnél eljutni a jövőben. Ez a megfelelő idő arra, hogy elkezdd tervezni a jövőt. Itt van az ideje, hogy belsőleg megtisztítsd a részlegeket? A SEO, a közösségi média és a tartalommarketing még mindig különböző emberek vagy akár különböző ügynökségek által működik? (Sokat számít.)

Ha igen, azt javaslom, találj egy utat arra, hogy mindent egy központi ernyő alá hozz, és hozz létre egy kohéziós content stratégiát, ami a magja lehet mindennek, amit csinálsz. Ahhoz, hogy sikeres legyen a tartalommarketing, ennek a három csapatnak egyben kell működnie.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás