Miért nem engedhetik meg maguknak a B2B marketingesek, hogy ignorálják a Facebookot

Miért nem engedhetik meg maguknak a B2B marketingesek, hogy ignorálják a Facebookot

 

Több, mint kétmilliárd aktív felhasználóval nem meglepő, hogy a Facebook számos marketinges számára elsőrendű prioritást élvez – mégis a legfontosabb kérdés, amelyet a B2B vállalkozások rendszeresen feltesznek, hogy megéri-e a Facebookba fektetni.

A socialmedia today  szerint úgy tűnhet, hogy a Facebooknak csak akkor van értelme, ha a B2C piacon forgalmazol terméket vagy szolgáltatást, de fontold meg ezeket a tényeket:

  • A HubSpot szerint az emberek 74%-a használja a Facebookot professzionális célokra.
  • A Facebook az elsődleges közösségi média platform a B2B és B2C marketingesek számára – a Clutch szerint a B2B vállalkozások 95%-a használja.
  • És elsősorban a nap végén mindannyian fogyasztók vagyunk, szóval fontos, hogy beszéljünk egymással és fogyasztóként kezeljük a másikat, nem pedig arctalan vállalatként.

Határozottan van lehetősége a B2B márkáknak, ugyanúgy, mint a B2C brandeknek. Itt van négy módszer, hogyan tudják a B2B cégek sikeresen használni a Facebookot a marketingükben.

  1. Legyél vizuális

A közösségi média egyre vizuálisabbá lesz minden téren – és ez minden bizonnyal a Facebookon is megtörténik. Növeld a vonzerődet a News Feededet görgetőknél a tekintetet megragadó fotókkal, videókkal vagy GIFekkel, amik a bejegyzésedet kísérik, vagy maguk a bejegyzések.

Függetlenül attól, hogy egy fotó a termékedről, egy iroda tour videó vagy egy népszerű mém repostolása, a vizuális tartalom jobban megragadja a figyelmet, mint a szöveg. Tény, hogy az emberi agy 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint az írott szöveget.

  1. Legyél valós

Mutasd be a vállalati kultúrát a leendő alkalmazottaknak és vevőknek a csapatodról készült fotókkal és videókkal.

Ez különösen fontos azon vállalatok számára, amelyek azt mondják, hogy ők az ügyfeleik csapatának kiterjesztése – a Facebook segítségével bemutathatod a kultúrátokat, segíthetsz abban, hogy a lehetséges ügyfelek megértsék, ki vagy, kivel kéne együtt dolgozniuk és lesz kémia köztetek a közös munka során.

  1. Élőzz

A live videó nagyszerű módszer arra, hogy megmutasd a vállalkozásod emberi oldalát.

Adhatsz betekintést a színfalak mögé az irodában, túrát egy iparági szakkiállításon, vagy közvetíthetsz egy élő terméktesztelést a Facebook Live-val.

Mivel bármi megtörténhet, amikor élőben jelentkezel be, és ez tipikusan egy kevésbé scriptes és csiszolt videó műfaj, a Facebook Live hitelesebbnek láttatja magát a nézőknél, ezzel megnyitva a lehetőséget arra, hogy a használatával alakítsd a márkaképedet.

  1. Vond be és aktivizáld a közönségedet

Kombináld ezt a tanácsot az előző hárommal és vond be a közönségedet.

Kérd meg a vevőidet, hogy osszák meg a fotóikat, aztán repostolják a legjobbakat. Válaszolj a közönséged kérdéseire a Facebook Live streamed alatt. Tégy fel egy kérdést, amikor közzéteszel egy fotót a csapatodról.

És ha már egyszer beindítottad az engagement vonatot, tartsd életben a párbeszédet – amikor az emberek (alkalmazottak, partnerek, vevők vagy rajongók) válaszolnak a postodra, reagálj, kommentelj vissza vagy kedveld a bejegyzéseiket. Az ilyen kis cselekedetek hosszú távon megmutatják, hogy a vállalkozásod közösségi gondolkodású és az ügyfeleibe fektet.

Az ügyfeleid Facebook oldalai válhatnak a customer engagement melegágyává, ahol a vevők megosztják a fotóikat a projektjeikről és installációikról, és más rajongók kérdésekkel vagy a saját fotóikkal válaszolnak rájuk.

A Facebook oldaladon keresztüli szájreklám ideális megoldás lehet – és olyan, ami nem igényel túl sok munkát, ha oda mész, ahol a vevőid már jelen vannak.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás