Felkészültél a szezonalitásra a vállalkozásodban? Ne hagyd, hogy meglepetés érjen! A vállalkozásod bevételei hónapról hónapra változnak? Észrevetted már, hogy vannak időszakok, amikor alig győzöd a megrendeléseket, máskor pedig jóval csendesebb a piac? Ez teljesen természetes jelenség, de a kérdés az, hogy mennyire készülsz fel rá tudatosan?
| |

Felkészültél a szezonalitásra a vállalkozásodban? Ne hagyd, hogy meglepetés érjen!

A vállalkozásod bevételei hónapról hónapra változnak? Észrevetted már, hogy vannak időszakok, amikor alig győzöd a megrendeléseket, máskor pedig jóval csendesebb a piac? Ez teljesen természetes jelenség, de a kérdés az, hogy mennyire készülsz fel rá tudatosan?

Felkészültél a szezonalitásra a vállalkozásodban? Ne hagyd, hogy meglepetés érjen!
A vállalkozásod bevételei hónapról hónapra változnak? Észrevetted már, hogy vannak időszakok, amikor alig győzöd a megrendeléseket, máskor pedig jóval csendesebb a piac? Ez teljesen természetes jelenség, de a kérdés az, hogy mennyire készülsz fel rá tudatosan?

A szezonalitás nemcsak az eladásokra van hatással, hanem a marketingköltségekre, a hirdetések hatékonyságára és még a készletezésre is. Ha nem számolsz előre ezekkel a változásokkal, könnyen előfordulhat, hogy feleslegesen sokat költesz hirdetésekre a gyenge időszakokban, vagy éppen nem aknázod ki a csúcspontokat, amikor igazán dübörög a piac.

Miért fontos a szezonalitás figyelése?

Ha például Google hirdetéseket futtatsz, biztosan tudod, hogy a keresési mennyiségek folyamatosan változnak. De azt tudtad, hogy amikor kevesebb a keresés, gyakran magasabb lesz a kattintási ár (CPC)?

Miért?

  • Mert a verseny ilyenkor kiéleződik. Ha a kereslet csökken, de a konkurenciád továbbra is aktívan hirdet, a licitharc miatt a kattintásokért többet kell fizetni.
  • Ennek eredményeként ugyanazért a kattintásért magasabb összeget fogsz fizetni, miközben a konverziós arány csökkenhet.

Hogyan tudsz erre felkészülni?

Ha már van egy lezárt éved, érdemes megnézned a statisztikáidat, és megvizsgálni, hogyan alakultak a keresések és a hirdetések teljesítménye.

Íme néhány fontos adat, amit érdemes figyelni:

  • Havi kattintási eloszlás: Nézd meg, hogy az egyes hónapokban hogyan változott a hirdetések átkattintási aránya és költsége.
  • Napszakos trendek: Melyik időpontokban érkeztek a legértékesebb kattintások?
  • Legjobb és leggyengébb időszakok: Mikor volt a legnagyobb kereslet a termékedre vagy szolgáltatásodra?
  • Milyen hatása volt a hirdetéseknek az eladásokra? Nem elég látogatót szerezni, fontos tudnod, hogy azok vásárlókká is váltak-e.

Mit tehetsz, hogy ne égess el felesleges pénzt?

1. Tervezd előre a kampányokat!
A legerősebb időszakok előtt érdemes felkészíteni a hirdetéseket, hogy akkor induljanak, amikor a kereslet a legmagasabb. Ha már előre tudod, hogy például az év eleje gyengébb lesz, akkor érdemes a költségkeretedet ennek megfelelően alakítani.

2. Optimalizáld a hirdetési stratégiádat!
Nem minden hirdetésnek kell egész évben ugyanolyan intenzitással futnia. A szezonális hullámzásokhoz igazíthatod a kampányaidat:

  • A csúcsidőszakban növelheted a költést, hiszen ilyenkor a kereslet is nagyobb.
  • A lassabb hónapokban érdemes átgondolni, hogy minimalizálod a költségeket, vagy inkább új típusú tartalmakra (pl. brandépítésre, edukációs tartalmakra) fókuszálsz.

3. Készletezz és szervezz tudatosan!
A szezonalitás nemcsak a marketingedre van hatással, hanem a teljes üzleti működésedre is. Ha tudod, hogy mikor lesz nagyobb kereslet, előre megtervezheted az alapanyag-beszerzéseidet, az árukészletedet és akár a munkaerő-beosztásodat is. Így elkerülheted a felesleges kiadásokat és a kapkodást.

4. Használd ki a remarketinget!
A lassabb időszakokban építs fel egy remarketing stratégiát, hogy amikor újra beindul a kereslet, már egy jól célzott, aktív közönség várjon a hirdetéseidre.

Adatok nélkül ne dönts!

A vállalkozásod szezonalitásának elemzése nem bonyolult, de tudatos tervezést igényel. Ha van egy évnyi adatod, az már egy hatalmas előny. Használj olyan eszközöket, mint a Google Ads és a Google Analytics, hogy pontos képet kapj a keresletek és kattintások alakulásáról.

Fontos: Ha adatok nélkül hirdetsz, akkor gyakorlatilag vakon költesz el pénzt!

Ha szeretnél profi segítséget a hirdetési stratégiád kialakításában, vagy szeretnéd, hogy együtt nézzük át a kampányaid szezonalitását, írj nekem üzenetet.

Te már figyeled a szezonalitást a vállalkozásodban? Mik a legerősebb és leggyengébb hónapjaid?

Similar Posts